W dniach 21 - 27 kwietnia będziemy rozmawiać o tym, w jaki sposób należy dbać o naszą planetę.

Tematy poszczególnych dni:

1. Ekoprzyjaciele (np. pojazdy, które nie zatruwają naszej planety  pozwalają zwiedzać świat).

- spróbuj wymienić taki pojazd. Możesz zapoznać się z wierszem Małgorzaty Strzałkowskiej "Nowa moda".

- poznajemy literkę Z jak zegar (odmierza czas na Ziemi).

- praca z kartą cz. 4, 1a i 1b.

2. Ziemia to nasz dom.

- rozwiąż zagadkę. Rozwiązanie ułóż z liter wyciętych z gazety:

"To substancja, bez której nikt z nas nie mógłby żyć".

- pytanie: co jeszcze oszczędzamy ?

- praca z kartą cz. 4, 2a

3. Segregujemy odpady.

- prozmawiaj z domownikami, w jaki sposób segregują śmieci ?

- do czego służą pojemniki: niebieski, zielony, żółty i brązowy ?

- praca z kartą cz. 4, 2b i 3a.

- policz samodzielnie głoski, które tworzą twoje imię.

4. Skąd się bierze prąd ?

(jakie znasz źródła energii ?)

- praca z kartą, cz. 4, 3b.

- wyszukaj słowa rozpoczynające się głoską Z.

5. Wiem jak chronić naszą planetę.

- odpowiedz na pyanie: co to jest ekologia ?

Wspólnie z rodzicem wyklaszcz wiersz zgodnie z analizą sylabową:

"To na - u - ka o zwie - rza - kach,

la - sach, rze - kach, lu - dziach, pta - kach.

Mó - wiąc krót - ko, w pa - ru zda - niach,

o wza - jem - nych po - wią - za - niach,

mię - dzy na - mi, bo to wszys- tko

to jest na - sze śro - do - wis - ko.

- poznajemy znaki mniejszości i większości (szerszą stroną zwracamy w stronę większej liczby).

- karta pracy, cz. 4, 4a i 4b.

- odczytujemy godziny na zegarze.

Przypominam:

- wskazówka gruba, krótka - prusza się wolno, wskazuje godziny,

- wskazówka cienka, długa - szybko biegnie dookoła - wskazuje minuty.

Pozdrawiam Was i życzę miłej pracy.