W dniach 21 - 27 kwietnia będziemy rozmawiać o tym, w jaki sposób należy dbać o naszą planetę.
Tematy poszczególnych dni:
1. Ekoprzyjaciele (np. pojazdy, które nie zatruwają naszej planety pozwalają zwiedzać świat).
- spróbuj wymienić taki pojazd. Możesz zapoznać się z wierszem Małgorzaty Strzałkowskiej "Nowa moda".
- poznajemy literkę Z jak zegar (odmierza czas na Ziemi).
- praca z kartą cz. 4, 1a i 1b.
2. Ziemia to nasz dom.
- rozwiąż zagadkę. Rozwiązanie ułóż z liter wyciętych z gazety:
"To substancja, bez której nikt z nas nie mógłby żyć".
- pytanie: co jeszcze oszczędzamy ?
- praca z kartą cz. 4, 2a
3. Segregujemy odpady.
- prozmawiaj z domownikami, w jaki sposób segregują śmieci ?
- do czego służą pojemniki: niebieski, zielony, żółty i brązowy ?
- praca z kartą cz. 4, 2b i 3a.
- policz samodzielnie głoski, które tworzą twoje imię.
4. Skąd się bierze prąd ?
(jakie znasz źródła energii ?)
- praca z kartą, cz. 4, 3b.
- wyszukaj słowa rozpoczynające się głoską Z.
5. Wiem jak chronić naszą planetę.
- odpowiedz na pyanie: co to jest ekologia ?
Wspólnie z rodzicem wyklaszcz wiersz zgodnie z analizą sylabową:
"To na - u - ka o zwie - rza - kach,
la - sach, rze - kach, lu - dziach, pta - kach.
Mó - wiąc krót - ko, w pa - ru zda - niach,
o wza - jem - nych po - wią - za - niach,
mię - dzy na - mi, bo to wszys- tko
to jest na - sze śro - do - wis - ko.
- poznajemy znaki mniejszości i większości (szerszą stroną zwracamy w stronę większej liczby).
- karta pracy, cz. 4, 4a i 4b.
- odczytujemy godziny na zegarze.
Przypominam:
- wskazówka gruba, krótka - prusza się wolno, wskazuje godziny,
- wskazówka cienka, długa - szybko biegnie dookoła - wskazuje minuty.
Pozdrawiam Was i życzę miłej pracy.